Elektronski mediji u Srbiji: Izmedju muka medija i njihove neodrživosti!

Elektronski mediji u Srbiji: Izmedju muka medija i njihove neodrživosti!

Biro za društvena istraživanja – BIRODI je krajem prošle godine na 1019 e-meil adresa elektronskih medija, koje su deo REM-ovog registra, poslao je link online ankete kojom je želelo da se izmeri održivost pružalaca medijskih usluga u Srbiji na koje se primenuje Zakon o elektronskim medijima, odnosno potake svojevrsni razgovor (medijska deliberacija) o stanju medija u kontekstu ekonomskih, pravno-političkih i profesionalnih elementa održivosti medija.
Namera autora istraživanja je bila da se realizuje na čitavoj populaciji elektronski medija koji su deo REM-ovog registra.
Istraživanje je samofinansirano od strane BIRODI-a, koji je kreirao anketu i dostavio je preko svoje platforme www.tvojstav.com.
Online anketa je aktivirana 24.12.2021 u 17:28. Na link ovako dostavljenu anketu do 18.6.2022. godine pristupilo je 102 potencijalna ispitanika da bi je njih 27 popunilo sa isto toliko jedinstvenih IP adresa. Prosečno trajanje popunjavanja je bilo 03 minuta 50 sekundi. Prva anketa je popunjena: 24.12.2021 u 17:49, a poslednja za sada 27.12.2021 u 14:12. Najviše odgovora u jednom danu, njih 14, bilo je 24.12.2021.
Rezultati ankete govore da je:
– Polovina anketiranih zadovoljna svojim tehničkim kapacitetima;
– Kadrovskim kapacitetima u delu novinara zadovoljna trećina učesnika istraživanja;
– Tek svaki drugi ispitanik je zadovoljan nenovinarskim kadrovske kapacitetima medija ispred kojeg je popunjavao anketu;
– Isti procenat učesnika ankete je zadovoljan medijskim sadžajima koje proizvodi;
– Četri od deset ispitanika izjavilo da je zadovoljno veličinom publike koja prati sadržaje pružaoca medijskih usluga ispred kojeg su učestvovali u istraživanju, dok je svaki treći ispitanik zadovoljan strukturom publike posmatrano iz ugla marketinških potencijala;
– Sadržajem zakonskog okvira po kojima pružaoci medijskih usluga rade zadovoljno četri od deset ispitanika, koji su uzeli učešće u anketi, dok je isti procenat pružalaca medijskih usluga zadovoljno primenom medijskog zakonodavstva;
– Svaki četvrti učesnik u okviru ovog prigodnog uzorka je zadovoljan radom REM-a.
Nalazi ovog istraživanja nedvosmisleno govore da je tek 27 od 1019, tj. 0,026% ukupne populacije, imalo interes da izrazi svoje stavove o stanju održivosti svog medija. Ovako nizak odziv na ankete, koje su poslate na zvanične adrese pružalaca medijskih usluga iz REM-ovog registra medija, govori o svojevrsnom muku medija koji su bili ciljna grupa istraživanja, odnosno nespremnosti da se izdvoji oko 3 minuta i popuni anketa.
S druge strane nalazi istraživanja pokazuju da postoji nizak nivo održivosti medija u delu tehničkih kapaciteta, kadrova kada su u pitanju novinari i nenovinarske profesije u medijima, kvalitet medijskog sadržaja, obimom publikom i strukturom iz ugla marketinških potencijala.
Ovaj nalaz predstavlja alarm da je održivost pružalaca medijskih usluga niska!
BIRODI će nastaviti da realizuje istraživanja koja će biti deo medijske deliberacije, a sa ciljem da se unapredi održivost svih medija u Srbiji, jer samo održivi i slobodni mediji su garant slobodne javnosti i vladavine prava.

Share this post


Pretraži