BIRODI: Latentna cenzura medija u Srbiji
U Srbiji postoji „latentna cenzura“ medija koja se sprovodi kroz kontrolu finansijskog preživljavanja medija i novinara, ukazao je Biro za društvena istraživanja u izveštaju „Mediji u izborima 2012“ koji je predstavljen 4. septembra. Mediji su zbog loše finansijske situacije postali poluga promocije vlasti, tokom predizborne kampanje prilozi su bili propagandni, a neretko ih nisu pravili novinari već portparoli, naveli su analitičari Biroa.
Analitičar Biroa za društvena istraživanja (BIRODI) Zoran Gavrilović ocenio je u tom istraživanju da su mediji u Srbiji usled komercijalne neodrživosti od nekoga ko se bavi informisanjem, analizom i kontrolom vlasti postali sredstva za ekonomsku i političku promociju.
Gavrilović smatra da je u najvećim štampanim i elektronskim medijima u Srbiji tokom izborne kampanje „dominirao informativno-promotivni diskurs sa elementima propagande“.
Izvor: http://www.euractiv.rs/mediji/4644-birodi-latentna-cenzura-medija-u-srbiji.html