REM da sankcioniše Vučićevu proizvodnju medijskog rata!
Biro za društvena istraživanja traži od REM-a da sankcioniše TV Happy zbog omogućavanja članu Srpske napredne stranke i predsedniku Republike Srbije, Aleksandru Vučiću da crta pseudo sheme „hibridnog ratovanja protiv države Srbije“.
Crtanje „sheme hibridnog ratovanja protiv Srbije“, koja predstavlja pseudo analitičko-istraživački prikaz, jer autor – prezenter sheme nije naveo teorijski okvir za svoju operacionalizaciju pojma „hibridno ratovanje protiv Srbije“ i teoretičara koji je autor definicije pojma.
Uz to, autor-prezenter umesto podataka, koji su prošli epistemološki test objektivnosti, preciznosti, opštosti i proverivosti je u značajnom delu govora iznosio polučinjenice, redukovao činjenice, iznosio stereopite, ali i etikete, a sve to prožeo pojmovima koji su iz vojne terminologije.
Cilj ovog igrokaza na televiziji sa nacionalnim pokrivanjem nije bilo objašnjenje pojma „hibridno ratovanje protiv Srbije“, već da autor – prezenter iskoristi nastup na TV Happy da proizvode medijsko ratno stanje u kojem je on zaštitnik Srbije, a naspram njega unutrašnji i spoljni neprijatelji.
Ovakvim ponašanjem predsednik Republike, koji od strane voditelja TV Happy nije prekinuto, predstavlja kršenje Pravilnika o zaštiti ljudskih prava u oblasti pružanja medijskih usluga (članovi od 4 do 8, 27 i 29).
Predsednik Republike je prekšio član 62 Zakona o elektronskim medijima, citirajući istraživanje javnog mnjenja o vojnom roku a da nije naveo:
– naziv političke stranke, druge organizacije ili ime osobe koja je naručila i platila sprovođenje istraživanja javnog mnjenja;
– naziv organizacije koja je sprovela anketu i izbor metodologije rada;
– broj ispitanika i mogućnost greške u datoj anketi;
– datum i/ili period kada je istraživanje sprovedeno.
Pozivamo REM da postupi u skladu sa članom 31 Zakona o elektonskim medijima i utvrdi da li je došlo do povrede navedenog Pravilnika i Zakona o elektronskim medijima i time de facto suspendovao sloboda govora i izražavanja u Srbiji, jer svako ko bi iskoristio pravo slobode govora i izražavanja i kritički sagledao stanje u Srbiji, a koje je garantovano članom 46 Ustava, suočio bi se sa mogućnosti da bude označen unutrašnjim neprijateljem.
Da su građani shvatili u kakvom medijskom ambijentu žive govore podaci iz tri BIRODI istraživanja sprovedena od 2016, a prema kojima skoro svaki drugi građanin Srbije smatra da u Srbiji nije pametno da govore ono što misle.