BIRODI: REM-ova (auto)cenzura “Vučićevog frižidera” u izveštaju o izbornoj kampanji

BIRODI: REM-ova (auto)cenzura “Vučićevog frižidera” u izveštaju o izbornoj kampanji

Sprovodeći monitoring REM-ovog izveštaja o izveštavanju pružalaca medijskih usluga tokom izborne kampanje za predsedničke, parlamentarne i lokalne izbore, BIRODI je došao do nalaza koji nedvosmislenon pokazuje da je ovo regulatorno telo u svom izveštaju izostavilo da napravi analizu i ukaže na upotrebe javnih funkcija tokom izborne kampanje od strane javnih funkcionera na čelu, prema REMu, najzastupljenijem javnom funkcionerom, predsednikom Republike, Aleksandrom Vučićem. Naime, REM je u svom izveštaju prikazao podatke o zastupljenosti javnih funkcionera na način da je samo predstavio njihovu prisutnost (ukupno vreme i procentualnu zastupljenost) na nivou tabela na nivou monitorisanih televizija, ali ne i tonalitet predstavljanja kako je to definisano OSCE vodičem za monitoring medija koji je REM naveo kao izvor za izradu svoje metodologije. Takođe. REM je izostavio da prikaže koliko su javnih funkcioneri bili prisutni u centralnim informativnim emisijama (dnevnicima) kao najgledanijim informativnim emisijama.
Doduše, na nivou tema moguće je, posredno, utvrditi ton izveštavanja o predsedniku Republike, ali je to neprecizan način monitoringa medija koji nije naveden o OSCE vodiču za monitoring medija.
Rezultati REM monitoringa pokazuju da je tokom perioda REM monitoringa predsednik Republike Srbije najveći udeo prisutnosti imao naPinku. Naime, od ukupno 58:59:01, predsednik Vučić je bio pristutan 32:59:45, što predstavlja 56% ukupnog vremena koje je REM monitorisao na televizji Pink.
Na javnom servisu, RTS-u, od ukupno monitorisanog vremena 51:18:42 predsednik Republike je bio prisutan 8:32:14, što predstavlja 16,6%. Sličan odnos je na TV Happy, gde je predsednik Republike bio prisutan 07:39:39 u odnosuna ukupno monitorisanih 57:33:01, tj. 13,3%.
Na TV Prva predsednik Vučić je tokom predizborne kampanje bio pristutan 31%, odnosno 08:04:28 od ukupno monitorisanih 26:14:56.
I na kraju na TV B92 Aleksandar Vučić, koji je bio i kandidat na predsedničkima izborima, na ovoj televiziji sa nacionalnim pokrivanjem bio je zastupljen sa 10:44:29 u odnosu na ukupno monitorisanih 61: 54: 44, odnosno 17,3% ukupno monitorisanog vremena na ovoj televiziji.
REM ni u jednom delu svog izveštaja nije ukazao na prisutnosti javnih funkcionera, pogotovo predsednika Republike, koji je ujedno i kandidat za novi predsednički mandat što ga stavlja u privilegovan položaj u odnosu na ostale kandidate, a sam izborni proces čini nefer.
O položaju i funkciji REM-a najboje govori činjenica da ovo telo nikada nije reagovalo na činjenicu da je predsednik Republike Srbije kao kandidat za novi mandat predsednika Republike motivisan medijskom dominantacijom snimio spot u kojem izlazi iz frižidera, kao i da je svoju izbornu kampanju završio na TV Pinka izlaskom iz frižidera i tako pokazao ne samo svoju (nesankcionisanu) medijsku dominaciju, koja je neretko bila posledica aktivnosti koje nisu u skladu sa ustavnom i zakonskim ovlašćenjima predsednika Republike, već i čini smevanja samog REM-a, koji je na sve to reagovao autocenzurom kako tokom kampanje, tako i u nedavno objavljnom izveštaju o izveštavanju pružalaca medijskih usluga tokom izborne kampanje.

Share this post


Pretraži