Informerovo selektivno predstavljanje izveštavanja pružalaca medijskih usluga tokom izbornog procesa!

Informerovo selektivno predstavljanje izveštavanja pružalaca medijskih usluga tokom izbornog procesa!

Biro za društvena istraživanja poziva dnevne novine Informer da izveste javnost ko je sproveo monitoring izveštavanja dva kablovska kanala TV N1 i Nova S o medijskoj zastupljenosti predsednika Republike i nosioca izborne liste SNS-a, Aleksandra Vučića.
Takođe, zbog integriteta istraživanja Informer treba da objavi ko je naručilac navedenog monitoringa izveštavanja dva navedena kanala, odnosno da predstavi kako su definisani tonaliteti (pozitivno, negativno i neutralno), da li u odnosu na aktera (kako to radi BIRODI i ODIHR) ili u odnosu na postupanje novinara/medija kako to radi REM.
Rezultati koji su prikazani na internet stranici Informera predstavljaju primer neprecizne i manipulativne slike medijskog ambijeta tokom kampanje za lokalne, pokrajinske i parlamentarne izbore u Srbiji, jer su pezentovani rezultati za samo dve kablovske televizije čija dostupnost publici je neuporediva sa pristupačnosti publici televizija sa nacionalnim pokrivanjem (RTS, Pink, Prva, Happy, B92).
Nesporno je i po BIRODI monitorinzima da predsednik Vučić u centralnim informativnim emisijama N1 predstavljen većinski na negativan način uz značajno prisustvo neutralnog i malo prisustvo pozitivnog predstavljanja. Procenat negativnog, odnosno kritičkog predstavljanja Vučića u dnevnicima N1 se kreće oko 50% posmatranog vremena. U podacima koje je Informer predstavio postoje podaci o negativnoj zastupljenosti, ali ne i o neutralnoj i pozitivnoj zastupljenosti Vučića na dva kablovska kanala. Davanje samo ovih informacija, a izostavljanje podataka da su stranke pro-evropske opozicije centralnim informativnim emisijama na mnogo pristuačnijem građanima TV Pinka, TV Prve, TV B92 i TV Happy negativno predstavljene u procentu koji je iznad 70% i u značajno manjem obimu predstavlja manipuaciju. Manipulaciju predstavlja i izostavljanje činjenice da su stranke desne opozicije na Pinku i B92 izrazito negativno predstavljene, a na Prvoj ih nema.

Podsećamo da je uloga medija, odnosno novinara da istražuju, analiziraju, podsećaju, pitaju u ime građana i tako budu alat javnosti, a ne da „držanjem mikrofona“ i promotivnim pitanjima budu alat promocije i propagande.
Kako bi sačuvali integritet istraživanja javnog mnjenja i analize sadržaja medijskog izveštavanja tokom izbora ukazujemo da bilo koje istraživanja javnog mnjenja ili analiza sadržaja izveštavanja medija ne smeju biti u funkciji manipulacije publikom na način da se krše profesionalni i stručni standardi.
BIRODI će o ovom slučaju izvestiti Svetsku asocijaciju za istraživanje javnog mnjenja, posmatračku misiju ODHIR-a sa kojom ima sastanak naredne nedelje, odnosno Nadzorni odbor Skupštine Republike Srbije za praćenje izborne kampanje.

Share this post


Pretraži