Izbori 2016: Medija monitoring
Biro za društvena istraživanja – BIRODI sprovodi monitoring izveštavanja medija u predizbornoj kampanji. Ključni nalazi ukazuju da se trend iz 2012. i 2014. nastavlja u pogledu prisutnosti fenomena, funkcionerske kampanje, partijskih kamera što od medija pravi biltene i medijske perijanike javnih funkcionera i politickih stranka.
· Najviše vremena je imao premijer Vlade Srbije, Aleksandar Vučić, vodeći pozitivno-promotivnu kampanju onoga što je vlada uradila, ali i onoga što će da uradi.
· Ton predstavljanja svih aktera je dominantno pozitivan
· Zbirno gledano negativno, ali zaista malo, su predstavljeni Stranka demokratske akcije, Srpska radikalna stranka i lista koju predvodi Demokratska stranka
Koga nije značajnije bilo u informativnim emisijama na televizijama sa nacionalnom frekvencijom
· Bojan Pajtić kao pokrajinski funkcioner
· Regulatorna agencija za elektronske medije
· Analitičara, izuzev TV B92 gde je postojala praksa prezentacije istrazivanja javnog mnjenja
Tematski okvir je plitak, a to znači da ga čine teme vezane za izborne procedure i incidente, a sa druge dominiraju načelna kritika Vlade i kritika prethodnih režima. Primetan je manjak kritičnost i analitičnost medija. Kao da se izbori dešavaju nekoj drugoj države, jer je relevatnost tema jako niska.