Održana BIRODI konferencija – Korupcija i borba protiv korupcije u medijskim izveštajima
U petak, 14. juna u Medija Centru Beograda Biro za društvena istraživanja (BIRODI) i slovacka organizacija MEMO 98 održali su konferenciju za medije povodom sprovodenja projekata monitoringa medija na teme korupcija i borba protiv korupcije, u okviru realizacije projekta koji nosi naziv „Podrška objektivnom i profesionalnom izveštavanju o korupciji“.
Cilj predstavljenog projekta je informisanje javnosti o zastupljenosti medijskih sadržaja koje se odnose na razlicite pojavne forme korupcije i vrste borbe protiv korupcije, kao i o nacinu na koji mediji izveštavaju o navedenim formama.
„Posle uspešno sprovedenog monitoringa medija u predizbornom periodu, Biro za društvena istraživanja nastavlja sa posmatranjem i analizom medija, ovog puta na teme korupcije i borbe protiv korupcije. Prepoznali smo važnost obe teme, koje su u znacajnoj meri prisutne u medijima u Srbiji, iako postoji utisak da više govori o korupciji nego o borbi protiv korupcije. Monitoring ce pokazati da li i u kojoj meri mediji doprinose borbi protiv korupcije, bilo kroz istraživanje slucajeva korupcije ili kroz ocuvanje integriteta borbe protiv korupcije“ istakao je Pavle Dimitrijevic, izvršni direktor Biroa za društvena istraživanja (BIRODI).
Najavljeni monitoring medija trajace šest meseci, pocev od jula 2013.godine do decembra 2013.godine, a javnosti ce biti predstavljena tri periodicna izveštaja koja ce obuhvatati dvomesecni prikaz izveštavanja medija.
Rezultati monitoringa i izveštaji ce biti predstavljeni na portalu www.mediamonitor.rs na kome ce biti predstavljene osnovne informacije o projektu i metodologiji koja se koristi, izveštaji i drugi relevantni podaci sa monitoringa.
Zoran Gavrilovic, voda tima analiticara, Biroa za društvena istraživanja (BIRODI): „BIRODI namerava da kroz pracenje izveštavanja medija o korupciji i borbi protiv korupcije pomogne medijima da na kvalitetniji nacin obraduju ove teme i ukaže na razlicite nacine predstavljanja pojavnih formi korupcije i vrsta borbe protiv korupcije. Uzorkom je obuhvaceno ukupno 6 dnevnih novina: Politika, Novosti, Blic, Kurir, Informer, Naše Novine, 6 televizija: RTS, Pink, B92, TV Prva, KCN3, TV Vojvodina i 6 nedeljnika: Vreme, NIN, Svedok, Akter, Pecat, Novi magazin. Predmet monitoringa ce biti: medijske objave u kojima se pominje korupcija i/ili borba protiv korupcije, kao i sa njima povezani akteri u medijskim objavama (tekstovi u dnevnim i nedeljnim listovima, centralne informativne emisije na TV stanicama i po jeda „talk show“ emisija sa dominantnom temom korupcije i/ili borbe protiv korupcije po TV stanici na nedeljnom nivou)“.
Ivan Godarsky, media analyst, MEMO 98, Slovakia: Cilj monitoringa je da utvrdi trenutni nivo medijskog izveštavanja, sa namerom da unapredi integritet medija kroz promociju izveštavanja o korupciji, i doprinese borbi protiv korupcije. Takode, ovaj projekat kao vid gradanskog angažmana, teži da podstakne javnu debatu o ulozi medija u vezi sa temama korupcije i borbe protiv korupcije.
Metodologija monitoringa medija se fokusira na:Teme i pod-teme o kojima se izveštava; Vreme/prostor posvecen ovim temama; Konkretnim slucajevima korupcije; Subjektima vezanim za korupciju i borbu protiv korupcije; Tonom na koji su subjekti predstavljeni;Tipom (žanrom) kojim se izveštava; Dubinskom analizom predstavljenih sadržaja.