Monitoring medija – Lokalni izbori 2013 Kosovo

Monitoring medija – Lokalni izbori 2013 Kosovo

U susret lokalnim izborima na Kosovu (3. novembra) u periodu od 7. oktobra do 7. decembra 2013. godine Biro za društvena istraživanja (BIRODI) iz Beograda, uz podršku National Endowment for Democracy (NED) sprovodi monitoring medija tokom perioda sprovođenja lokalnih izbora na Kosovu.

 

Ciljevi ovog projekta jesu podsticanje kosovskih medija na srpskom jeziku na objektivno i profesionalno izveštavanje, kao i uporedna analiza izveštavanja medija na Kosovu i Srbiji o temama i događajima koji su vezani za lokalne izbore na Kosovu.

 

Monitoring medija u trajanju od dva meseca obuhvatiće 12 elektronskih medija na Kosovu, kao i 6 elektronskih i štampanih medija u Srbiji. Sprovešće ga tim monitora obučenih prema metodologiji koju su razvili BIRODI i jedna od vodećih svetskih medija monitoring organizacija – MEMO 98 iz Slovačke.

 

Mediji koji se prate na Kosovu: RTK1 (vesti na srpskom jeziku), RTK 2, TV Puls, TV Most, TV MIR, TV Kiss, TV HERC, Radio Gračanica, Radio KiM, Radio Kontakt +, SWS City radio Štrpce i nezavisna produkcija Medija Centra Čaglavica (emisije „Slobodno srpski“, „Srpsko-srpski dijalog“), kao i Dnevnik KOSMA medijske mreže.

 

Mediji koji se prate u Srbiji: RTS1, B92, RTV Pink (televizije); Danas, Večernje Novosti, Blic (dnevne novine).

Monitoringom medija će se pratiti centralne informativne emisije (dnevnici i vesti) navedenih medija, kao i specijalne emisije (intervjui, okrugli stolovi, debate…) koje su posvećene izborima.

 

Monitoring medija će se sprovoditi kroz kvantitativnu i kvalitativnu analizu. Kvantitativna komponenta monitoringa se sastoji u merenju ukupnog vremena posvećenog određenom “subjektu” – akteru i ton kojim su relevantni subjekat predstavljeni – pozitivan, neutralan ili negativan. Podaci će biti predstavljeni grafički sa ciljem da ilustruju eventualne razlike između medija i razlike tokom posmatranog perioda. Važno je napomenuti da je ono što će se procenjivati ponašanje medija, a ne ponašanje posmatranih aktera.

 

Kvalitativna analiza se odnosi na procenu medija u odnosu na posebne principe, kao što su etički i profesionalni standardi koji se ne mogu na jednostavan način predstaviti brojevima. Monitori će beležiti neistine, izvrtanje činjenica, nejednako predstavljanje, ne-fer ponašanje, neažurnost informacija, pristrasnost i sve što može biti važno za sliku o izveštavanju. Ovi podaci će se beležiti posebno i biće uključeni u komentare i zaključke u narativnim izveštajima.

 

Nalazi dobijeni monitoringom biće izloženi u sveobuhvatnom izveštaju Biroa za društvena istraživanja koji će, pored kvalitativne i kvantitavne analize medijskih sadržaja i primera medijske manipulacije – odstupanja od etičkih i profesionalnih standarda, ponuditi i ocenu ambijenta i uslova u kome mediji rade tokom izbornog perioda. Ovaj izveštaj biće dostupan javnosti na srpskom, albanskom i engleskom jeziku i objavljen na www.mediamonitor.rs

 

Preuzmite saopštenje na albanskom/engleskom jeziku: BIRODI – MM Kosovo

Share this post


Pretraži