Podrška medijima – Osnivanje novog medijskog fonda u Srbiji
U cilju što kvalitetnije izrade Studije izvodljivosti za novi medijski fond u Srbiji, koju podržavaju Američka agencija za medjunarodni razvoj (USAID) i Institut za održive zajednice (ISC), Media i reform centar Niš organizovao je okrugli sto “Podrška medijima u Srbiji”.
U razgovoru u Medija centru u Beogradu, učestvovali su predstavnici najvećih udruženja novinara, novinskih agencija, elektronskih medija, medijskih kuća, predstavnici ambasada, udruženja, fondacija i organizacija civilnog društva.
Osnivanje fonda proisteklo je iz potrebe da se medijima pruži tehnička i finansijska podrška kako ne bi bili pod ekonomskim i drugim pritiscima, a sve u cilju negovanja kritičkog i nezavisnog novinarstva, koje će štititi interese javnosti.
Prisutnima se najpre obratio v.d. šefa misije USAID u Srbiji Piter Vibler (Peter Wiebler) ističući da ova organizacija više od 15 godina podržava nezavisne, profesionalne medije u zemlji.
“Naši budžeti su u velikoj meri redukovani i ovo je jedan od načina na koji možemo da nastavimo da podržavamo medije u Srbiji. Nismo imali odgovore na mnoga pitanja i zbog toga je danas organizovana diskusija stručnjaka kroz koju ćemo svi zajedno dati pozitivni doprinos medijskoj sceni ”.
Diskusiji je prethodilo predstavljanje rezultata istraživanja konsultantskog tima, koji sačinjavaju Aleksandra Vesić Antić, Mia Vukojević i Mladen Jovanović, kao i rezultati ankete sa medijima i građanima koju je sproveo Biro za društvena istraživanja (BIRODI).
Dosadašnji rezultati istraživanja konsultantskog tima pokazuju da bi Fond imao za cilj uticaj na uređenje medijske scene kroz politike i zakone, podršku nezavisnim medijima u Srbiji i da građanima omogući veći pristup potpunijim i kvalitetnijim informacijama. Razgovaralo se i o rezultatima istraživanja na sledeće teme: kome je fond namenjen, kako bi se finansirao, ko bi upravljao i koja bi bila struktura, koji bi bili prioriteti i nivoi finansiranja, kao i kako bi se obezbedila održivost fonda.
Prema anketi BIRODI građani su Medijski fond ocenili kao potreban, a smatraju da aktivnosti fonda treba usmeriti ka razvoju lokalnih medija i sadržaja namenjenih lokalnoj publici. Takođe, građani misle da je prioritetna oblast za pomoć medijima unapređenje njihove nezavisnosti u kreiranju programa, a ukazuju na potrebu za većim brojem edukativnih sadržaja.
Rezultati ankete pokazuju da predstavnici medija podržavaju Medijski fond gotovo stoprocentno. Sredstva koja bi fond delio, trebalo bi da budu usmerena ka jačanju kapaciteta zaposlenih u medijima i unapređenju informativnog programa. Za razliku od građana, predstavnici medija smatraju da treba podržati istraživačko novinarstvo i da je potrebno da ti sadržaji budu u većoj meri zastupljeni u medijima.
Predstavljanje sveobuhvatne „Studije izvodljivosti multidonatorskog fonda u Srbiji“ Media i reform centar Niš najavio je za mesec dana.
Media i reform centar Niš partner je Instituta za održive zajednice (ISC) na projektu “Građansko društvo za budućnost” koji finansira Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID).