Prva dekada BIRODI monitoringa medija – „Od funkcionerske kampanje od industrije populizma“
Publikacija „Od funkcionerske kampanje do industrije populizma“ predstavlja pregled, odnosno poređenje rezultata monitoringa medija, pre svega centralnih informativnih emisija i dnevnih novina, tokom izbornih kampanja od 2012. godine.
Pre deset godina smo uveli pojam funkcionerska kampanja, koju karakteriše natprosečno pozitivno izveštavanje o javnom funkcioneru u periodu sprovođenja monitoringa medija, a koja je neretko bila povezana sa kršenjem člana 29 Zakona o Agenciji za borbu protiv korupcije, a danas člana 50 Zakona o sprečavanju korupcije. Pet godina kasnije naš pojmovni aparat je obogaćen još jednim pojmom, a to je industrija populizma. On označava način izveštavanja medija o predstavnicima izvršne vlasti, koji je u funkciji legitimizacije lične vlasti, urušavanja integriteta institucija i slobodne javnosti.
Publikacijom „Od funkcionerske kampanje od industrije populizma“ želimo da damo doprinos debati o stanju medija i javnosti u kontekstu pre svega člana 51. Ustava Srbije koji građanima garantuje objektivno, blagovremeno, potpuno i istinito informisanje.
Engleska verzija možete preuzeti na linku FROM THE CAMPAIGN OF OFFICIALS TO THE INDUSTRY OF POPULISM