Sprečiti „nevidljive“ oblike trgovine maloletnicima
Biro za društvena istraživanja (BIRODI) podovom dana borbe protiv trgovine ljudima ukazuje na potrebu da se unapredi zakonski okvir i stvore institucionalne pretpostavke za borbu protiv latentih (društveno prihvatljivih ili društveno nevidljivih) oblika trgovine ljudima.
Ovo se pre svega odnosi na:
– Trgovinu maloletnika kroz sport
– Trgovinu maloletnika kroz manekenstvo
– Trgovinu maloletnika kroz šou biznis (muzička industrija)
Na ovaj način se krše prava maloletnika, a na najveći broj utiče negativno na budući razvoj. Inicijatori i vinovnici ove pojave su: roditelji, menadžeri, sportski klubovi, različite agencije, ali i mediji pre svega sportski i tabloidi koji svojim načinom izveštavanja čine ovu pojavu ne samo društveno prihvatljivom već i društveno poželjnom. Statistike o ovoj pojavi ne postoje, ali sudeći po medijskim prilozima radi se o pojavi koja je veoma prisutna.
Zato Biro za društvena istraživanja (BIRODI) apeluje na Ministarstvo sporta i omladine, Olimpijski komitet i sportske saveze, a posebno institucije da u okviru borbe trgovine ljudima preduzmu korake u pravcu unapređenja zakonskog okvira koji bi preventivno delovao na opisane negativne pojave u društvu.
U Beogradu, 30.7.2014.